В наши дни производителите на смартфони обичат да се хвалят с големите екрани на своите устройства и с броя и качеството на камерите, които техните конкретни модели имат. Но едно нещо, което често се пренебрегва, е качеството на звука. Това започва да се променя. Информираността на потребителите бавно започва да се увеличава, когато става въпрос за качество на звука на телефона. Някои производители на смартфони изброяват броя на високоговорителите, броя на микрофоните, както и технологиите, които вграждат в своите устройства, като Dolby, DTS:X, Dirac Research и AKG. В крайна сметка каква е ползата от видеоклипа на първия рецитал на пиано на вашето дете или на любимата ви група в концерт, ако звукът е изкривен? Какъв е смисълът да имате най-модерния смартфон, ако гласът ви е неразбираем по време на среща, видео или гласова бележка? Наскоро ви помолихме, нашите читатели, да вземете кратко неформално онлайн проучване за това как използвате вградения смартфон на вашия смартфон аудио оборудване. Бяхме щастливи да получим отговор от толкова много от вас! Получихме 1550 отговора на нашата анкета от 7 въпроса. Така че нека да разгледаме по-отблизо това, което ни казахте, като започнем от важността на качеството на вградения микрофон в смартфона и как нашият DXOMARK Audio протокол го оценява. Технологията в микрофоните за смартфони се е развила от първите мобилни телефони. Първоначално мобилните телефони бяха оборудвани с един микрофон за предаване на гласа на потребителя по време на разговор. В днешно време смартфоните обикновено носят три или четири MEMS микрофона (микроелектромеханични системи – т.е. малки електретни микрофони, които изискват много малко енергия, за да функционират и заемат много малко място). Понякога има дори повече микрофони в смартфон, за да доставят стерео записи, да отменят фоновия шум, когато е необходимо, или дори да увеличават желаните звуци. Нашето проучване разкри, че от 1550 участници около една трета използват смартфона си за правене на видеоклипове, една четвърт за конферентни разговори и 15,3% за записване на гласови съобщения или срещи (освен телефонни разговори, разбира се). Въпреки голямото разнообразие от външни микрофони на пазара, като самостоятелни устройства или включени в слушалки, делът на хората, които ги използват, остава изключително нисък. Това вероятно се дължи на непрактичността на улавянето на внезапни или незабавни моменти с външен микрофон.