Smart Електроника за автомобили, включваща DVR , DVD плейъри, видео-регистратори, мултимедии, индуктивни стойки за зареждане, зарядни устройства към запалка, радари, парктроници и др.
Автомобилната електроника е електронни системи, използвани в превозните средства, включително управление на двигателя, запалване, радио, компютърни машини, телематика, системи за забавление в автомобила и други. Електрониката за запалване, двигател и трансмисия също се намира в камиони, мотоциклети, офроуд превозни средства и други машини, задвижвани с вътрешно горене, като мотокари, трактори и багери. Свързани елементи за управление на съответните електрически системи се намират и при хибридни превозни средства и електрически автомобили. Електронните системи стават все по-голям компонент от цената на един автомобил, от само около 1% от стойността му през 1950 г. до около 30% през 2010 г. Съвременните електрически автомобили разчитат на силова електроника за управление на главния двигател за задвижване, както и за управление на акумулаторната система. Бъдещите автономни автомобили ще разчитат на мощни компютърни системи, набор от сензори, мрежи и сателитна навигация, всички от които ще изискват електроника. Най-ранните електронни системи, налични като фабрични инсталации, са автомобилни радиостанции с вакуумна тръба, започвайки от началото на 30-те години на миналия век. Развитието на полупроводниците след Втората световна война значително разшири използването на електрониката в автомобилите, като твърдотелни диоди направиха автомобилния алтернатор стандарт след около 1960 г., а първите транзисторизирани запалителни системи се появиха около 1955 г. Появата на технологията метал-оксид-полупроводник (MOS) доведе до развитието на съвременната автомобилна електроника. MOSFET (MOS полеви транзистор или MOS транзистор), изобретен от Мохамед М. Атала и Dawon Kahng в Bell Labs през 1959 г., доведе до разработването на мощния MOSFET от Hitachi през 1969 г. и едночиповия микропроцесор от Федерико Фагин, Марсиан Хоф, Масатоши Шима и Стенли Мазор в Intel през 1971 г. Разработването на чипове и микропроцесори на MOS интегрална схема (MOS IC) направи редица автомобилни приложения икономически осъществими през 70-те години на миналия век. През 1971 г. Fairchild Semiconductor и RCA Laboratories предложиха използването на чипове за широкомащабна интеграция (LSI) MOS за широк спектър от автомобилни електронни приложения, включително блок за управление на трансмисията (TCU), адаптивен круиз контрол (ACC), алтернатори, автоматични фарове димери, електрически горивни помпи, електронно впръскване на гориво, електронно управление на запалването, електронни тахометри, последо?