Аудио в автомобила е оборудване, инсталирано в автомобил или
друго превозно средство, за да осигури забавление и информация в автомобила за
пътниците в превозното средство. До 50-те години на миналия век се състоеше от
обикновено AM радио. Допълненията оттогава включват FM радио (1952), 8-пистови
касетофони, касетофони, грамофонни плейъри, CD плейъри (1984), DVD плейъри,
Blu-ray плейъри, навигационни системи, Bluetooth телефонна интеграция и
контролери за смартфони като CarPlay и Android Auto. Веднъж управлявани от
арматурното табло с няколко бутона, сега те могат да се управляват чрез контроли
на волана и гласови команди. Първоначално
въведено за слушане на музика и радио, аудиото на автомобила вече е част от
телематиката на автомобила, телекомуникациите, сигурността в превозното
средство, разговорите със свободни ръце, навигацията и системите за
дистанционна диагностика. Същите високоговорители могат да се използват и за
минимизиране на шума от пътя и двигателя с активен контрол на шума или могат да
се използват за увеличаване на звуците на двигателя, например за увеличаване на
звука на по-малкия двигател. Автомобилната звукова система може да бъде част от активна система
за контрол на шума, която намалява шума от двигателя и пътя за водача и
пътниците. Един или повече микрофони се използват за улавяне на звук от
различни места на превозното средство, особено от двигателното отделение,
долната страна или изпускателните тръби и тези сигнали се обработват от цифров
сигнален процесор (DSP), след което се изпращат до високоговорителите по такъв
начин, че обработеният сигнал намалява или анулира външния шум, който се чува в
колата. Ранна система, фокусирана само върху шума на двигателя, е разработена
от Lotus и лицензирана за моделите на Nissan Bluebird от 1992 г., продавани в
Япония. По-късно Lotus си партнира с Harman през 2009 г., за да разработи
по-пълна система за намаляване на шума, включително шум от пътя и гумите, както
и вибрации на шасито. Едно от предимствата на активния контрол на шума е, че
автомобилът може да тежи по-малко, с по-малко използван звукоизолиращ материал
и без тежък балансиращ вал в двигателя. Премахването на балансиращия вал също
повишава горивната ефективност. 2013 Honda Accord използва система за активен
контрол на шума, както и луксозната линия Lincoln от 2013 г. и моделите Ford
C-Max и Fusion. Други работни данни също могат да играят роля в DSP, данни като
скоростта на двигателя в обороти в минута (RPM) или скоростта на автомобила по
магистралата. Системата за намаляване на множество източници може да достигне
до 80% от отстранения шум. Същата система може да се използва и за синтезиране
или увеличаване на шума на двигателя, за да направи звука на двигателя по-мощен
за водача. За 2015 Ford Mustang EcoBoost Fastback и EcoBoost Fastback Premium е
разработена система „Active Noise Control“, която усилва звука на двигателя
през високоговорителите на автомобила. Подобна система се използва в пикапа
F-150. Volkswagen използва Soundaktor, специален високоговорител за
възпроизвеждане на звуци в автомобили като Golf GTi и Beetle Turbo. BMW
възпроизвежда записана семпла от своите двигатели през високоговорителите на
автомобила, като използва различни образци в зависимост от натоварването и
мощността на двигателя. BE SMART ЕЛЕКТРОНИКА ЗА АВТОМОБИЛИ